November måneds positive historie 2015

Månedens indlæg november 20152015-08-10 14.07.59

Jeg håber snart der er nogle som får øjnene op for den fantastiske mulighed det er, at sprede en positiv historie. Men da vores indbakke stadig er tom for positive historier, så bliver november måneds historie igen en fra egen hånd.

November måneds positive hyldest går til 0. og 1. klasses seks lærerteam på Sønderskov Skolen.

Det bedste ved rollen som familievejleder er at få lov at hjælpe familier, der viser mig så stor tillid og lukker mig ind i deres liv, således at jeg kan inspirere i ”hjælp til selvhjælp” med det resultat, at forældrene bliver lettede og finder fornyet overskud til hverdagen, og børnene efterfølgende viser kæmpe taknemmelighed via et kropssprog, der går fra tynget til tro på fremtiden. Den næstbedste rolle er absolut, når jeg som supervisor bliver inviteret med indenfor i en daginstitution eller skoleklasse for at være med til at give inspiration til hverdagsstrukturen, kommunikationen, inklusionen med mere. Når en skole så inviterer mig med til det helt store indskolingssamarbejde med udgangspunkt i min bog ”Den store bog om skolebørn”, hvor samarbejdsrammen får lov at spænde så vidt som til et møde med alle børnenes fantastiske forældre, som viste en samarbejdslyst i højeste gear, et fælles oplæg for alle skolens ansatte samt flere supervisionsdage direkte med personalet i tre 0. klasser og tre 1. klasser, ja så kommer sådan en opgave tæt på at give følelsen af en total helhed, og gør derfor sådan et samarbejde til den ultimative positive opgave. Når gevinsten så oveni bliver et møde med seks undervisningsteam, der ALLE seks består af top engagerede, grundige, positive, imødekommende, modige, ærlige, entusiastiske, ”jeg elsker at samarbejde med børn” personaler, ja så vil de positive superlativer fra mig ingen ende have. Sådan en totaloplevelse giver mig en lyst til at råbe ud til alle politikere, deres skolereformer, deres forskere og embedsfolk, pressefolk m.fl., der hele tiden taler folkeskolen ned, og giver den skylden for ”alverdens ulykker”, og siger at personalet i folkeskolen ikke er rummelige osv., at det er synd, at disse folk ikke kommer så tæt på folkeskolens virkelige hverdag, som jeg gør. For en større nærhed ville helt sikkert give et meget mere positivt billede fra sig… Folkeskolen er rummelig, dens personale er dygtige og engagerede. Folkeskolen er rigtig meget bedre end sit ry, og den ville være endnu bedre, hvis den ikke hele tiden skulle forsvare sig og stå til regnskab og udsættes for ny kritik.

November måneds positive hyldest skal være en hyldest til folkeskolen og alle dens fantastiske medarbejdere. De seks lærerteam i særdeleshed, der var ikke en eneste udbrændt eller opgivende bemærkning. ”Kære alle seks undervisningsteam, tusind tak fordi I gav mig sådan et positivt billede fra folkeskolen, som var så afsmittende på børnene, at min tanke straks blev ”her vil jeg som barn gerne gå i skole”. Tak fordi I for mig blev nogle fantastiske ambassadører for verdens bedste folkeskole.

Bedste hilsner til jer og børnene i fremtidens skoler ønsker Lola

Kære Lola

Tusind tak for din positive og rosende historie om os -og vores børn. Du har lige fået “os til at vokse en meter” (citat fra dig).

Indlægget er VIRKELIG godkendt. 🙂 Og her par linjer om din funktion:

“Lola kom  til bh.klasserne på vores skole for at supervisere i vores daglige arbejde.

Vi oplevede, at lige meget hvilken børnetype hun blev præsenteret for, var hun positiv og varm . Hun havde konstruktive input ,som  vi efterfølgende afprøvede og oplevede stor effekt af.

Lolas gejst og engagement var smittende og hun “brændte igennem”.

Lola er børnenes ambassadør. Hun har fødderne dybt plantet i hverdagen og dens problematikker.

Lolas arbejde får “5 kokkehuer”.

Mvh. Marianne, Rikke og Gitte (bh.klasseledere)